مهم عناصر دکوراسیون خانه

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مهم عناصر دکوراسیون خانه

مهم عناصر دکوراسیون خانه

kitchen decorationطرح کابینت دو رنگ سبب می شود که آشپزخانه به جذاب ترین بخش قفسه شیک خانه تبدیل شود. بهتر است رنگ هایی را در کنار هم به کار ببرید که با هم همخوانی دارند. در غیر این صورت نه تنها ترکیب جذابی نخواهید داشت بلکه محیط ناخوشایندی را به وجود خواهید آورد. چوب طبیعی یکی از متریالی است که برای ساخت کابینت محبوب می باشد. این متریال با توجه به نوع خود دارای خطوط طبیعی و زیبایی است که به کابینت جلوه خاصی می بخشد. به دلیل گران بودن چوب طبیعی تنها تعداد کمی این نوع کابینت را انتخاب می کنند. کابینت طرح چوب را می توان با متریال مختلفی ساخت و از زیبایی آن لذت برد. این کابینت حس طبیعت و گرما را به محیط منتقل می کند و در طیف قهوه ای می باشد. کابینت های گلاس نوعی روکش می باشد که بر روی مغزی ام دی اف کشیده شده است. افرادی که می خواهند طرح کابینت خود را در عین سادگی به بینندگان نشان دهند می توانند های گلاس را برای این کار انتخاب کنند. این کابینت سطح براقی دارد و نور را به خوبی منعکس می کند. این موضوع باعث می شود که محیط پر نور و روشن به نظر برسد.

پس سعی کنید بیشتر تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید.

kitchen decorationزوجهای تازه به خانه بخت رفته میتوانند با همفکری بهترین تصمیم را برای مدل دکوراسیون منزل خود بگیرند. مهمترین نکته در دیزاین منزل آرامشی است که فضا باید به شما انتقال دهد. پس سعی کنید بیشتر تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید. خانه دوبلکس با توجه به ابعاد و اندازه آن توجه بیشتری برای طراحی مدل دکوراسیون منزل نیاز دارد. منزل دوبلکس از دو بخش مجزا تشکیل شده است. قسمت حال و پذیرایی و آشپزخانه و قسمت اتاق خوابها. در خانههای دوبلکس بیشتر تمرکز روی وسایل تزئینی و تابلوهای نقاشی است. نحوه چیدمان درون این خانهها بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. خیلی از افراد ترجیح میدهند دکوراسیون منزل دوبلکس از مبلمان کلاسیک و طرحهای سنتی استفاده کنند. از طرف دیگر طراحی مدرن و به قول امروزیها شیک نیز طرفداران بیشمار خود را دارند. دکوراسیون منزل اسپرت نیز همانند شیک به طراحی مدرن دلالت میکند. با اینکه در طراحی روز دنیا کلمهای به نام طراحی اسپرت وجود ندارد ولی در ایران از این کلمه بسیار استفاده میشود.

دکوراسیون خانه

kitchen decorationیک روستایی نوآورانه یکی از بهترین ایده های دست ساز مهد کودک را می سازد که کودک شما سال ها از آن لذت خواهد برد، حتی زمانی که به سن بلوغ برسد. در ابتدا، نوزاد ممکن است معنی آن را نفهمد، اما پیام استقبال از هنر پیاده روی با رشد آنها واضح تر می شود. شما می توانید این دکور اتاق کودک را با نصف هزینه طرح های از پیش ساخته شده درست کنید. شما فقط باید جملات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و دستکش های نقاشی خود را بپوشید، و شما آماده هستید. بدون در نظر گرفتن زمان خشک شدن رنگ، تکمیل این پروژه ممکن است حدود ۲ ساعت طول بکشد و آن را به یکی از ساده ترین و بی دردسرترین ایده های دکور مهدکودک تبدیل می کند. آن لباس های دوست داشتنی و کوچک کودک را در کمد پنهان نکنید. با استفاده از این میله صنعتی شیک که در زیر یک قفسه چوبی محکم می شود، آنها را در معرض دید همه قرار دهید.

آرت دکو ریشه ای فرانسوی دارد . استفاده از اشکال هندسی، الگوهای زاویه دار، طرح های پله ای، نماهای شلوغ و پیچیده، انحنا، برجستگی و ابزاراهایی که سطحی صیغلی و آینه ای دارند را می توانید در این مدل از دکوراسیون داخلی ملاحظه کنید. این سبک بسیار جذاب و همراه با ایده پردازی است . اوریگامی لغتی ژاپنی است که از دو کلمه اوری به معنای خم کردن و گامی به معنای کاغذ ترکیب شده است. در این روش یک ماده کاغذی را به شکل های مختلف خم می کنند و در طراحی و معماری فضا بکار می برند. البته خم کردن کاغذ به گذشته برمی گردد و امروزه به واسطه دستگاه های مختلف امکان خم کردن انواع مواد و فلزات برای ایجاد دکور اوریگامی فراهم شده است. سبک سنتی ایرانی را امروزه شما می توانید در داخل خانه های قدیمی و سفره خانه ها ببینید . در ایران چندین موزه نیز جهت ماندگار نگه داشتن چنین سبک هایی وجود دارد .

  • از یک مکعب متحرک استفاده کنید
  • فضای نشیمن
  • یخچال: ۶ میلیون تومان
  • خرید وسایل برحسب نیاز و گنجایش فضا و سبک انتخابی
  • فضای کار
  • تعداد افراد ساکن: دو نفر+ دو گربه به نامهای ریکو و طوسی

kitchen decorationدر این روش فضای سالن به شکل مربع است و نسبت به روش مستطیلی چیدمان شیک تری دارد چون می توان همه ی اشیاء را روبروی هم و نزدیک بهم چید. در این روش سالن به شکل مستطیل طراحی می شود و می بایست وسایل کنار هم چیده شود و مبلمان ال بیشترین کاربرد را برای چنین سالن هایی دارد. سالن ال شکل نیز طوری است که می توان اشیاء را به صورت ترکیبی چید . مثلاً مبلمان را در یک بخش سالن، میز غذاخوری را در یک بخش دیگر و در کناره ها اشیاء دکوری، گلدان، میز تلویزیون و کمد دیواری قرار داد. بازسازی ساختمان یا واحد آپارتمانی زمانی انجام می شود که ساختمان یا واحد سالهای قبل ساخته شده است . تجهیزات و شیرآلات آن کیفیت خود را از دست داده اند. بازسازی منزل کاری دشوار است و خودتان نمی توانید انجام دهید . برای راحتی می توانید کار را به گروه بازسازی منازل بسپارید.

این سبک طرفدار تجمل و خودنمایی است .

kitchen decorationپارچه هایی با طرح های پلنگی، گوره خری و گل های برجسته بیشترین طرفدار را دارد . فرش ها و قالیچه معمولاً از طرح های حیوانات و یا پوست حیوانات می باشد. سبک اسپانیایی پیرو سبک سنتی و قدیمی است که بیشتر خانه ها تم چوبی دارند و رنگ های شاد را بیشتر می پسندند و در کنار رنگ های تیره به صورت ترکیبی استفاده می کنند. برای کف از موزاییک ها و کاشی های نقش دار استفاده می شود و در حالت مدرنیته نیز پارکت را برای تزئین کف به کار می گیرند . دیوارها معمولاً ساده است . از یک شومینه نیز در بخشی از فضا استفاده می شود. رنگ اولین چیزی است که در این سبک نظر هر بیننده ای را جذب می کند و بیشتر از رنگ های قرمز، سرخ آبی، بنفش، صورتی، سبز و آبی استفاده می شود. این سبک طرفدار تجمل و خودنمایی است . بنابراین برای خودنمایی بیشتر از کریستال ها و گلدان های ظریف، رومیزی های پرنقش و نگار، لامپ ها و لوسترهای طلایی و جذاب و مجسمه های لوکس و طلایی استفاده می شود.

kitchen decorationهمچنین می توانید برای پوشش کف آشپزخانه از کفپوش ها و پوشش هایی با طرح چوب استفاده کنید. منظور از بافت در خانه، همان پارچه هایی است که در جای جای خانهی شما به کار رفته اند. از پارچه مبل گرفته تا پادری خانه، بافت آن محسوب می شود. انتخاب بافت های مناسب می تواند زیبایی را به خانهی شما بیاورد. همچنین به کار بردن بافت های ناهماهنگ، باعث شلوغ دیده شدن فضا می شود. اگر می توانید سبک طراحی مورد نظر خود را برای فضای داخلی خانه مشخص کنید، نصف راه را رفته اید! یک قانون ساده، استفاده از همان سبک بیرونی خانه یا نمای خانه است. یک سبک انتقالی یا ترانزیشنال با بیشتر سبک های معماری منزل مطابقت دارد. این سبک از طراحی، ترکیبی از مدرن و سنتی است. سبک دکوراسیون منزل انتقالی شامل استفاده از چوب های تیره ، سنگ ، رنگ های خنثی، گلی، آبی نفتی و سبز زیتونی به عنوان رنگ های برجسته است.

kitchen decorationفقط بهتره سلیقه تمامی افراد خانواده رو بدونید، سبکهای دکوراسیون داخلی رو به خوبی بشناسین تا بتونین تصمیم بگیرین که چه سبکی به سلیقه همه نزدیکتر هست. تعیین و تقسیم بودجه: در همه کارها مسلما بودجه حرف اول رو میزنه. نمیشه بدون حساب و کتاب پروژه رو شروع کرد، چون ممکنه در مراحل پایانی به مشکل بر بخورید. پس بهتره بودجه کلی رو تعیین کنید، با توجه به نوع پروژه -نوساز یا بازسازی- کارهایی که باید انجام بشن رو لیست کنید و باتوجه به اهمیت و اولویت، به هر قسمت بودجهای رو اختصاص بدین تا کار راحتتر بشه. تهیه مود بورد (Mood Board): شاید براتون سوال پیش بیاد که مود بورد چیه؛ خیلی ساده است، قراره مجموعهای باشه از هر چیزی که دوست دارین تا با طراح و دکوراتور در میون بذارید یا در مراحل انتخاب جزئیات و خرید خودتون ازش استفاده کنید. پس اگر قراره بازارگردی داشته باشین یا اینترنت رو زیر و رو کنید، هر چیزی که خوشتون میاد رو ذخیره کنین؛ رنگ، الگو، بافت، مبل، جزئیات طراحی و …

در این سبک دکوراسیون به همه چیز در زمان حال توجه میشود. در این طراحی از خطوط نرم و منحنی استفاده میشود، در صورتی که در سبک دکوراسیون مدرن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده بیشتری میشود. رنگهای گرم نیز فضای آرامشبخشی را در اختیار ساکنان منزل قرار میدهند. هرچه تناژ رنگ ملایمتر باشد این آرامش بیشتر و بیشتر میشود. از دیگر روشهایی که برای اضافه کردن هر چه بیشتر رنگ در دکوراسیون و دیزاین منزل میتوان کمک گرفت استفاده از اشیاء و وسایل گوناگون در فضای خانه است. وسایل هنری اضافه کردن رنگ به محیط خانه را بسیار راحت کرده است. از تبلوهای نقاشی گرفته تا وسایل دکوری هر کدام توانایی اضافه کردن رنگ به محیط خانه را دارند. ایجاد فضای خالی در یک دیوار تک رنگ تاثیر مستقیمی در دکوراسیون و دیزاین منزل دارد. مورد قابل اشاره بعدی استفاده از چوب در چیدمان خانه برای پخش کردن رنگ در محیط است.

بیشتر جوامع از این نوع معماری و طراحی داخلی بهره بردهاند. بافت، به فضا عمق میدهد و همچنین باعث لذت بصری است. ایجاد بافت، فقط به رنگ کردن دیوار نیست، بلکه شما میتوانید با به کار بردن لوازم تزئینی، به فضا بافت دهید. دیوارها جزء جدانشدنی از طراحی مدرن و خانهها هستند که اتفاقاً در حق آنها بسیار کوتاهی میشود. روشهای متفاوتی برای طراحی یک پوشش دیوار مناسب وجود دارد. کف مانند دیوار یکی از اجزای جدانشدنی از فضاست. جنس وسایل و مبلمان میتواند انواع متفاوتی را در بربگیرد. چرم، پلاستیک، بامبو، پوست، ابریشم، کتان، ساتن و … فقط برخی از دهها جنسی است که شما میتوانید در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده کنید. نورپردازی علاوه بر روشن ساختن محیط، به آسانی میتواند حال و هوای فضا را هم عوض کند. برخی سبکهای نورپردازی، یقیناً خارج از دسترس ما است اما با کمی سلیقه و تعبیه کردن چند چراغ میتوان سبک خانه را مدرن کرد. مبلمان علاوه بر کاربری مناسب، باید متناسب با مکان مورد استفاده و سلیقه کاربر باشد.

  • تختخواب تاشو داشته باشید
  • آباژور:۱.۳ میلیون تومان، خرید از رشت
  • شمع یکی از راهکارهای ارزان برای تغییر چیدمان منزل
  • از دیوار متحرک کمک بگیرید
  • سرتختی مبله
  • تخت خواب: ۲.۸ میلیون تومان

رنگ دیوارها را تا جای ممکن ساده بوده ولی رنگ وسایل پرحرارت و پر جنب و جوش میباشد. انواع ملیله روی پرده و یا گلدوزی روی کوسن از عناصر سبک سنتی ایرانی است. از اشکال هندسی منظم استفاده نکنید. از عکس های طبیعت استفاده کنید. میتوانید از انواع عتیقه ها در گوشه های منزل استفاده کنید. رنگ دیوار آشپزخانه میتوانید سبز ملایم باشد. البته دست شما برای انتخاب رنگ های دیگر نیز باز است. استفاده از هرکونه متریالی که به گرمی فضا کمک کند میتواند در طراحی خانه به سبک ایرنی موثر باشد. در این منزل کف ساختمان با پارکت پوشیده شده است. کفپوش پارکت باعث گرما بخشیدن و راحتی بیشتر در خانه میشود. همچنین از فرش هایی با طرح سنتی ایرانی استفاده شده است. استفاده از کوسن ها دستباف و فرش ها دستباف یکی از مظاهر سنتی منازل ایران است. مبل های چوبی ساده و استفاده از تصاویر طبیعی را فراموش نکنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت طراحی بار کافی شاپ.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.